zawory pneumtyczne

Układ hamulcowy składa się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych detalów wykonuje obowiązkowe zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest dopuszczalne. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca roboczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca zazwyczaj wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, ponieważ w czasie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest nadzwyczaj wysoka – przetestuj regeneracja zacisków. Oprócz bazowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się też hamulec ręczny. Nie jest używany w trakcie jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Zwykle znajduję się on między przednimi siedzeniami auta. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest szczególna linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu ręcznym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.

Search